суббота, 9 февраля 2013 г.

аналіз адаптації першокласників до навчання в школі

Що таке готовнсть до шкльного навчання? Як допомогти дитин пдготуватися до шкльного навчання?Весел  святково одягнен, з букетами квтв дуть першого вересня дти до школи. Кожен з них сподваться бути зразковим учнем  отримувати гарн оцнки, любити свого вчителя  школу  взагал чека на цкаве, веселе життя.Подляють цей радсний настрй  вчител: «Ось мо дти. Як вони гарн! Треба тль\ки знайти до кожного з них свй «золотий ключик».Але мина зовсм небагато часу  ми чу\мо: «Мамо, а чи довго мен ще ходити до школи? Я вже стомилася...», «А коли будуть канкули? Все вчимося, вчимося...».А з ншого боку, можна почути скарги вчителв на труднощ, що виникають у робот. У чому причина невдоволення? Яким дтям важко вчитися  з якими дтьми важко працювати вчителю?«Чи не рано, з тривогою запитують мами, садити шестирчок за парти, позбавляти безтурботного дитинства, гор?» Може, ми й справд квапимося? Насамперед необхдно розрзняти психологчну непдготовленсть до школи, яка може бути  у 7,  у 8 рокв,  принципову неможливсть навчання у 6 рокв.Неготов до шкльного навчання дти завдають учителю найбльше клопоту. Як правило, саме з ц категор ведуть свй родовд вдстаюч учн. Найчастше так дти бувають неуважними на уроц, випадають з загально роботи класу, врешт, в них зника бажання вчитися й нтерес до шкльного життя.Як можна визначити психологчну готовнсть чи неготовнсть дтей до школи? Що таке «зрлий дошкльник»?«Дошкльну зрлсть» можна визначити як цлсний психчний стан дитини дошкльного вку, що характеризуться високим ступенем розвитку тих якостей  процесв, що переживають свй розквт саме в дошкльний перод дитинства  для яких цей перод  сензитивним. Для 6-рчних дтей з гарним психчним розвитком найтиповший кооперативно-змагальний рвень сплкування з однолтками, довльнсть у сфер сплкуван\ня з дорослими  вдкриття дитиною свох переживань у сфер самосвдомост. Крм того, принципово важливими : сформован прийоми грово дяль\ност; розвинен соцальн емоц й високий (для даного пероду) рвень морального роз\витку; розвинена уява; високий рвень наочно-образного мис\лення, пам'ят, мовлення.Варто звернути увагу на сам факт недо\статньо пдготовленост до шкльного нав\чання значно частини дтей, як приходять до школи. Це створю труднощ для всх. Важко, насамперед, самим дтям, важко батькам, важко вчителю та ншим учням у клас, як змушен пристосовуватися до спльно навчально дяльност з такими дтьми.Зазвичай видляють три основн групи труднощв, з якими стикаються неготов до школи дти. Перша група труднощв сто\суться системи взамин  взамод з одно\лтками (невмння слухати товариша  стежити за його роботою, змстовно сплкуватися з однолтками, погоджувати з ними сво д), друга сфери сплкування з дорослим (не\розумння умовност запитань учителя, його особливо позиц, специфчност навчальних ситуацй  навчального сплкування), третя сфери власно самосвдомост (завищена оцнка свох можливостей  здбностей, необ'ктивне ставлення до результатв сво дяльност, неправильне сприйняття оцнок учителя). Ц три групи труднощв вдбивають основн сторони психологчно готовност дитини до школи  шкльного навчання. Вдповдно,  показники психологчно готовност дитини до школи подляються на ц групи.Хоч це й парадоксально, але саме раннй початок шкльного навчання створю необхдн умови для практичного розв'язання проблеми психологчно готовност дтей до школи.Хоча серед шестирчок  дти, повнс\тю готов до шкльного навчання, проте х меншсть,  тому цлком правильно вважати шестирчних дтей неготовими з психоло\гчного погляду до навчання у школ. Рч у тому, що навчання дтей-шестирчок ма пдпорядковуватися завданням пдготовки до навчання за шкльним типом. Так, Ш. Амонашвл пдкреслю, що призначення класу шестирчок готувати дтей до рол учнв.Ранн виявлення в дитини будь-яких здбностей нчого не говорить про  готовнсть чи неготовнсть до школи. Навть безсумнвн математичн здбност не можуть бути гарантю успху на шкльних уроках математики. Для успшного навчання необхдно ще багато з того, чого в дошкльника поки просто нема.Отже, що ж мстить у соб поняття «психологчна готовнсть до школи»? Компонентами психологчно готовност  нтелекту\альна, особистсна, вольова.¶нтелектуальна готовнсть не зводиться до наявного в дитини словникового запасу, спе-цальних умнь  навичок. Чинн програми, х засвоння вимагають умння порвнювати, аналзувати, узагальнювати, робити самостйн висновки. Особистсна готовнсть виявляться у став\ленн дитини до школи, до навчально дяль\ност, до вчителв, до само себе. Якщо дити\на не готова до соцально позиц школяра, то навть за наявност необхдного запасу вмнь  навичок, високого рвня нтелек\туального розвитку й буде важко в школ. Так першокласники поводяться в школ, як-то кажуть, по-дитячому, вчаться дуже нервномрно. Вони успшн, якщо заняття викликають у них безпосереднй нтерес. Але якщо нтересу нема й дти мають викону\вати завдання з почуття вдповдальност, то такий першокласник робить його недбало, наспх,  йому важко досягти потрбного результату.До шести рокв вдбуваться формування основних елементв вольово д: дитина здатна поставити мету, прийняти ршення, намтити план д, виконати його, докласти певних зусиль у раз подолання певно пере\шкоди, оцнити результат сво д. У шести\рчному вц мета досягаться успшнше за умови грово мотивац й оцнки поведнки з боку однолткв. Важливим  й умння пдпо\рядковувати свою поведнку новим нормам  правилам, орнтуватися на вказвки вчи\теля, звернен до класу загалом, здатнсть  бажання уважно слухати й точно виконувати ц вказвки.У цьому вц необхдно розвивати здат\нсть дяти за моральними мотивами, за не\обхдност вдмовляючись вд того, що без\посередньо приваблю, тому що шестирчна дитина здатна спвпдпорядковувати мотиви сво поведнки. Першочергове значення у формуванн вол ма виховання мотивв досягнення мети, а саме: прагнення не па\сувати перед труднощами, не вдмовлятися вд визначено мети, навть якщо виникають перешкоди.Особливост навчання й виховання шестирчокФзичний розвиток шестирчно дитини. Ус органи й системи розвиваються й дозрвають неодночасно. Дитина росте «не щодня, а щогодини»: на шостому роц жит\тя вона вироста на 8-10 см, а маса на 2,2 2,5 кг. У дтей добре розвинен велик м'язи, але в довгих кстках рук  нг тльки починаться окостенння. Дитина викону складн фзичн рухи, але вона зовсм не готова до виконання дрбних, точних  ко\ординованих рухв пальцв рук. Дуже важк для не статичн навантаження. Тому не\правильна поза  важкий портфель можуть призвести до викривлення хребта. У цьому вц ще не закнчилося окостенння ксток зап'ястя  фаланг пальцв. Тому рука пд час письма може стомлюватися.Недосконалсть нервово регуляц рухв поясню недостатню точнсть  швидксть виконання рухв. Дтям легше писати велик букви, нж мал. Вивчення функцонально зрлост мозку показало, що дти вже готов до сприйняття й опрацювання значно клькост нформац. Слово може спрямовувати увагу дитини на визначений об'кт  його властивост. Довль\на увага дтей нестабльна. Якщо з'являться щось цкаве, то увага переключаться на нього.Психчний розвиток. Для дтей дуже характерн висока рухливсть  висока емоцйнсть. Спроба довго утримувати увагу безуспшна, тому що високе виснаження нервових клтин кори головного мозку, мала стйксть уваги, емоцйнсть  швидке так зване «охоронне гальмування» спричинюють вдволкання, «рухове занепоконня» вже через 10 15 хв псля початку роботи.Пам'ять дитини довльна; вона досить добре запам'ятову под, що вдбувалися з нею, особливо важлив для не, яскраво позитивно чи негативно емоцйно забарв\лен, запам'ятову нформацю, факти, врш, майже буквально переказу змст книги чи фльму. При цьому переказати буквально й набагато простше, нж розповсти «своми словами».Тип мислення в цьому вц наочно-образний, чи почуттвий, тобто, аналзуючи под, явища, дти спираються на реальн под, а висновки роблять, схоплюючи якусь окрему зовншню ознаку. Якщо дитина опи\няться в ситуац, коли потрбно оперувати знаннями  розв'язувати завдання абстракт\но, то й це зробити важко,  хоча вона на\магаться, вдсутнсть досвду й недостатнй розвиток понять не дають й змоги скласти судження про предмети  явища. Тому в роз\повд переважають наочн зображення й описи. Дти не можуть оцнювати, хоч

Автор: от , посмотрело: 1186

Готовнсть та адаптаця першокласника до навчання у школ

Сьогодн, 4 лютого, у Кивському нацональному унверситет м. Шевченка врочисто почалася спецальна пдготовка кандидатв на посаду судд.PПсля анонмного тестування, проведеного 22 грудня 2012 ...

Напередодн весни вдбудеться виставка, котра допоможе вам зробитиP красу яскравше.

Скоро весна – час краси!P Хочеться бути гарними, та щоб нас оточувалиP реч, щоPтшитимуть око.

До Брестського державного унверситету сьогодн вранц викликали групу з розмнування. Тривогу спричинила сумка, залишена в головному корпус. Про подю розповла викладач унверситету. «Коли я ...

У церемон взяли участь: ректор ОНУ м. ¶. ¶. Мечникова, професор ¶гор ...

1 лютого вдбулося урочисте вдкриття нового навчального корпусу Одеського нацонального унверситету мен ¶. ¶. Мечникова.

Дисневський короткометражний мультик про любов «Paperman» («Паперовий чоловчок») за тиждень набрав 10 млн переглядв на YouTube. Режисер Джон Кар уперше використав новаторську технку, де ...

» » » Готовнсть та адаптаця першокласника до навчання у школ

 Чужой компьютер

Загрузка. Пожалуйста, подождите...

Готовнсть та адаптаця першокласника до навчання у школ » Веселинвський вддл освти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий